Ejerformer

En af de første beslutninger, som du bliver nødt til at gøre som en virksomhedsejer er, hvordan virksomheden skal struktureres. Denne beslutning vil få langsigtede konsekvenser, så rådføre sig med en revisor og advokat til at hjælpe dig med at vælge formen for ejerskab, der er rigtige for dig. I at træffe et valg, vil du ønsker at tage hensyn til følgende:
-Din vision med hensyn til størrelse og arten af din virksomhed.
-Niveauet af kontrol du ønsker at have.
-Niveauet struktur du er villig til at handle med.
-Virksomhedens sårbarhed over for retssager.
-Skattemæssige konsekvenser af de forskellige ejerskabsstrukturer.
-Forventet overskud (eller underskud) virksomhed.
-Om, hvorvidt du har brug at geninvestere indtjening i virksomheden.
-Dit behov for adgang til kontanter ud af virksomheden selv.
Enkeltmandsvirksomheder
Det store flertal af små virksomheder starter ud som enkeltmandsvirksomheder. Disse virksomheder er ejet af en person, som regel den person, der har den daglige ansvar for at drive virksomheden. Enkeltmandsvirksomheder ejer alle aktiver i virksomheden og overskud ved det. De antager også fulde ansvar for nogen af sine forpligtelser eller gæld. I øjnene på loven og offentligheden er du en i det samme med erhvervslivet.
Fordelene ved en enkeltmandsvirksomhed
-Nemmeste og billigste form for ejerskab til at organisere.
-Enkeltmandsvirksomheder er i fuldstændig kontrol, og inden for parametrene af loven, kan træffe beslutninger, som de finder passende.
-Enkeltmandsvirksomheder modtage alle indtægter fra erhvervslivet for at holde eller geninvestere.
-Overskud fra forretning flow direkte til ejerens personlige selvangivelse.
-Forretningen er let at opløse, hvis det ønskes.
Ulemper ved en enkeltmandsvirksomhed
-Enkeltmandsvirksomheder har ubegrænset ansvar og er juridisk ansvarlig for al gæld mod virksomheden. Deres forretnings- og personlige formue er i fare.
-Kan være en ulempe at hæve midler og er ofte begrænset til at bruge midler fra personlig opsparing eller forbruger lån.
-Kan have svært ved at tiltrække høj-kaliber medarbejdere eller dem, der er motiveret af muligheden for at eje en del af virksomheden.
-Nogle medarbejder fordele såsom ejerens medicinsk forsikringspræmier ikke er direkte fradragsberettigede fra business indkomst (kun delvist fradragsberettiget som en tilpasning af indkomst).
Federal Tax former for enkeltmandsvirksomhed
(kun en delvis liste og nogle kan ikke anvendelse)
-Form 1040: Individuelle selvangivelse
-Tidsplan C: overskud eller tab fra Business (eller skema C-EZ)
-Tidsplan SE: Selvstændig beskæftigelse skat
-Form 1040-ES: anslået skat for personer
-Form 4562: Afskrivning og nedskrivning
-Form 8829: Udgifter til erhvervsmæssig brug af dit hjem
-Beskæftigelse skatteformularer
Partnerskaber
I et partnerskab deler to eller flere personer ejerskab af en enkelt virksomhed. Ligesom proprietorships skelner loven ikke mellem virksomheden og dens ejere. Partnerne skal have en juridisk bindende aftale, der opstiller, hvordan beslutninger vil blive truffet, overskud skal deles, tvister vil blive løst, hvordan fremtidige partnere vil blive optaget i partnerskab, hvor partnerne kan købes, og hvilke skridt vil blive taget til at opløse de partnerskab efter behov. Ja, det er svært at tænke på en opløsning, når virksomheden er lige begyndt, men mange partnerskaber delt op i krise tider, og medmindre der er en defineret proces, der vil være endnu større problemer. De også skal beslutte up-front hvor meget tid og kapital hver vil bidrage, osv.
Fordele ved et partnerskab
-Partnerskaber er relativt let at skabe; men tid bør investeres i udvikling af partnerskabsaftalen.
-Med mere end én ejer, kan evnen til at rejse midler forhøjes.
-Overskuddet fra virksomheden løbe direkte igennem til partnernes personlige selvangivelser.
-Potentielle medarbejdere kan blive tiltrukket af business hvis får incitament til at blive en partner.
-Virksomheden normalt vil drage fordel af partnere, der har supplerende kvalifikationer.
Ulemperne ved et partnerskab
-Partnere er i fællesskab og individuelt ansvarlig for handlinger af andre parter.
-Overskud skal deles med andre.
-Da beslutninger er delt, kan uenigheder opstå.
-Visse personalegoder er ikke fradragsberettigede fra business indkomst på selvangivelser.
-Partnerskabet kan have en begrænset levetid; Det kan ende ved tilbagetrækning eller død af en partner.
Typer af partnerskaber, der bør overvejes:
-Interessentskab
Partnerne deler ansvaret for forvaltning og ansvar samt aktier overskud eller tab efter deres interne aftale. Lige andele forudsættes, medmindre der er en skriftlig aftale, der hedder forskelligt.
-Begrænset partnerskab og partnerskab med begrænset ansvar
Begrænset betyder, at de fleste af partnerne har begrænset ansvar (i omfanget af deres investeringer) samt begrænset input med hensyn til beslutninger, som generelt tilskynder investorer til kortsigtede projekter eller til investering i anlægsaktiver. Denne form for ejerskab er ikke ofte anvendes til operationelle detail eller servicevirksomheder. Danner et begrænset partnerskab er mere komplekse og formelle end et interessentskab.
-Joint Venture
Fungerer som et interessentskab, men er klart for en begrænset periode eller et enkelt projekt. Hvis partnere i et joint venture gentager aktiviteten, de vil blive anerkendt som en igangværende partnerskab og bliver nødt til at fil som sådan samt distribuere akkumulerede partnerskab aktiver ved opløsning af enheden.
Federal Tax former for partnerskaber
(kun en delvis liste og nogle kan ikke anvendelse)
Form 1065: Partnerskab tilbagevenden af indkomst
Danne 1065 K-1: Partners andel af indkomst, kredit, fradrag
Danne 4562: afskrivning
Form 1040: Individuelle selvangivelse
Tidsplan E: supplerende indtægter og tab
Tidsplan SE: Selvstændig beskæftigelse skat
Form 1040-ES: anslået skat for personer
Beskæftigelse skatteformularer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *