Hvordan man ansøger om et Job Online

I en stadig mere online markedsplads betyder søger job ofte at sende dit CV og følgebrev elektronisk. Nogle virksomheder har online ansøgningsskemaer lige på deres hjemmesider. Her kan du vælge det job, du ønsker at ansøge om, sæt erhvervserfaring, kvalifikationer og uddannelse i online felter, og derefter indsende disse oplysninger med et enkelt klik på en knap.

Online ansøgningsskemaer adskiller sig fra hinanden og vil kræve forskellige oplysninger. For eksempel, nogle virksomheder beder om, at du “Kopier og Indsæt” dit CV og dække brev i to felter. Andre bede, at ansøgere udfylder flere felter som “erhvervserfaring,” “uddannelse,” osv. Stadig beder andre dig både-Indsend dit CV og følgebrev, og Udfyld felterne, der kræver de samme oplysninger i forbindelse med beskæftigelse.

Uanset hvilken type af online-ansøgning udgør en virksomhed måske har, Sørg for at alle dine oplysninger er bogført i et felt eller en anden. Vær ikke bange for at gentage oplysninger, især hvis formen anmoder om et CV og en separat opdeling af dit arbejde historie. Dine oplysninger bliver automatisk overført til en online database, hvor ansættende ledere vil sandsynligvis spejder for søgeord. Jo flere gange dine søgeord kommer op, jo bedre.

Mens nogle virksomheder-især store dem har online ansøgningsskemaer, bede mange andre blot kandidater til e-mail deres ansøgning materialer til den relevante person eller en generel beskæftigelse adresse som “hiringmanager@anycompany.com.” Her, er forsigtighed berettiget. Sørg for at sende dit CV og følgebrev præcis som de ansættende manager anmodninger. Nogle arbejdsgivere foretrækker at genoptage og følgebrev være knyttet som separate dokumenter (normalt i en kun tekst-format eller som Microsoft Word-dokumenter). Andre arbejdsgivere vil følgebrev skal i brødteksten i en e-mail, men CV skal vedlægges separat. Andre foretrækker stadig at både i CV og følgebrevet indsættes i brødteksten i en e-mail. For sidstnævnte, være sikker på at dine dokumenter er let at læse. CV’er, som har en temmelig kompliceret format, ser ofte rodet, når de er transplanteret ind i brødteksten i en e-mail. Siger personalekonsulent Beth Camp: “Hvis du e-mail en CV, det har at se lige så god som en skriftlig CV. Jeg vil anbefale at sende et CV som en vedhæftet fil og i kroppen af din e-mail.” Dette er en god måde at undvige en eventuel formatering fiasko. En anden måde er at sende dit CV og følgebrev elektronisk, derefter sende papirkopier så godt.

Nogle jobsøgende vælger at købe domænenavne og skabe deres egne hjemmesider med henblik på at sætte deres CV’er (og andre ansøgning materialer) online. Fordelen af formatering dit CV ved hjælp af HTML og gør det en statisk webside er at alle kan se dit CV i det korrekte format blot ved at besøge din hjemmeside. Således, i stedet for mailing eller e-mail dit CV, hver gang du vil have nogen at se det, kan du simpelthen give de berørte parter den rigtige web-adresse og de kan finde det for sig selv. En ekstra bonus for at få dit CV på en Web-side er, at du kan tiltrække interesse af personalekonsulenter og arbejdsgivernes, hvem du ikke havde overvejet. For at gøre Download dit CV nemmere, kan du medtage på din hjemmeside kopier af dit CV i PDF (transportabel akten format) og Microsoft Word-filer.

Desværre, der er ulemper ved at sætte dit CV på et websted. En ulempe er, at dine oplysninger bliver tilgængelige for alle, selv uønskede besøgende. Derfor skal du aldrig oplyse dit hjem adresse, CPR-nummer eller andre personlige oplysninger. En anden ulempe er, at ikke alle ansættende ledere vil gå ud af deres måde at besøge din hjemmeside. Selv hvis dit CV er kun et klik væk, foretrækker mange ansættende ledere ikke desto mindre at du post eller e-mail.

Med hensyn til hvordan du sender din ansøgning materialer, ville det være uklogt at gå mod en arbejdsgiver udtrykkelige ønske. Send en vedhæftet fil, hvis ikke når kopiere og indsætte der anmodes om. Nogle virksomheder shun vedhæftede filer, fordi de er bange for at få en virus, eller fordi de ikke har kompatibel software, eller fordi de simpelthen ikke ønsker at blive generet med det ekstra skridt for at åbne et dokument.

Hvornår montering din ansøgning materialer og sætte dem i en e-mail, ikke udfylde feltet “til” indtil du er færdig. Det er alt for let ved et uheld sende et halvfærdigt e-mail til et selskab, hvilket eliminerer dine chancer for at gøre en anstændig første indtryk, og mest sandsynligt, at få et interview. Hvis du blev bedt om at kopiere og indsætte din genoptage og dække brev, skal du sørge for at scanne det endelige resultat mindst en gang for formatering problemer, derefter bruge en stavekontrol en sidste gang.

Hvis du vedhæfter dine dokumenter, være helt sikker på, du vedhæfter de rigtige versioner (dvs. de virksomhed-skræddersyet og opdaterede versioner) til arbejdsgiveren. Sørg også for, at de er mærket på en professionel måde. En jobsøgendes beklager hans beslutning om at gemme forskellige versioner af hans CV under overskrifter som “CV for strategiske Sourcing arbejdspladser.” Siger jobsøgende: “Jeg var at anvende for tre forskellige typer af stillinger. Men jeg ønskede enhver potentiel arbejdsgiver at vide, at. Ved mærkning min udgående CV’er som jeg gjorde, jeg stort set udsendes, at jeg ikke har en klar karriere retning.” Sandsynligvis den bedste strategi for at redde dit CV er at gøre det under dit navn kun (eksempel: Simone Piette CV) eller under dit navn og navnet på virksomheden (eksempel: Greenfield CV fra Simone Piette). Sørg for at sige i din e-mail, hvad du har vedhæftet, og også, hvad software du har brugt. For eksempel, du kan sige i kroppen af din e-mail: “Kan du se mit vedhæftet CV i Microsoft Word version 2002.”

Før en leje manager selv åbner din e-mail, bør hun vide præcis, hvem du er og hvilket job du søger. I linjen “Emne”, Skriv dit navn, stilling navn (og sagsnummer, hvis angivet), og indholdet af din ansøgning (eksempelvis “Simone Piette genoptage og følgebrev for Executive assistent stilling”).

Hvis du har været henvist til en position af en anden person, være sikker på at “cc” (carbon copy) eller “bcc” (blind carbon copy) din reference når du anvender. Det vil sige, tilføje personens e-mail til feltet “cc” eller “bcc”, som vil give personen adgang til at modtage en nøjagtig kopi af den e-mail, du sender til den leje manager. Grunden til du ønsker at “cc” eller “bcc” din henviseren er fordi du ønsker at holde ham i løkken. Efter alt, hvis nogen har tilbudt at hjælpe dig, burde han vide hvor langt du er på i ansøgningsprocessen. (Bemærk: nogle e-mail-programmer tilbyder ikke “cc” eller “bcc” felter, i hvilket tilfælde du ønsker at e-mail din reference separat.)

Endelig, Sørg for at gemme en kopi af din udgående e-mail i mappen “Sendt post”, bare i tilfælde af at e-mail ikke går og du har brug at sende det igen.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *